main top

5 dolog, amit soha többé ne tegyél az üzleti kommunikációban

2014. december 12. péntek 10:19

Vonzó gondolat, hogy ha már egyszer megtanultad az üzleti kommunikáció fortélyait, akkor azok örökre változatlanok maradnak. Sajnos azonban a nyers valóság nem így működik: a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing aranyszabályai sosem olyan időtállók, mint amennyire azt mi szeretnénk.

 

Üzleti kommunikáció: nincs mit tenni, változik

Lehet, hogy van, ami annak idején nagyon jól működött, az üzleti kommunikációban azonban kevés dolog van kőbe vésve. Ideje felfrissíteni, mi használ még, és mi az, amelynek legfeljebb az évkönyvekben a helye – a honlapodon semmiképp!

 1. Alma, alma, piros alma, BUMM.

Ajaj. A keresőoptimalizálásnak ma már nem az a módja, hogy minél többször írod bele a kulcsszót a honlapodra, annál jobb. Ha gondolkodás nélkül teletömöd webszövegeidet a kulcsszavaiddal, a Google pillanatok alatt hátrasorol.
Használd a kulcsszavaidat, de mértékkel! A szövegednek is jót tesz, ha nem terheled agyon őket velük, és az üzleti kommunikációd sem landol a Google 600. oldalán.

2. Körkörös linkelés…

Amikor arra az aloldalra linkelsz, amelyen éppen van a szöveged. Tehát például ha a mi Személyes Konzultáció aloldalunkra (http://www.szovegirasblog.hu/szolgaltatasok/szemelyes-konzultacio/) olyan linkeket helyeznénk, amely a http://www.szovegirasblog.hu/szolgaltatasok/szemelyes-konzultacio/ aloldalra vezetne, tehát ugyanoda. Súlyos üzleti kommunikációs hiba, a Google bünteti, ne tedd! Ráadásul a látogató számára elég bosszantó is. Tovább akar kattintani, erre ugyanoda jut… ne büntesd ezzel őt!

 3. Egymásra mutató linkek

Az sem jó taktika már, ha létrehozol új weboldalakat, melyeket csak arra használsz, hogy a saját oldalad linkjét ott elhelyezd, így növelve a honlapodra mutató linkek számát. A Google robotja már jóval okosabb annál, mint hogy bedőljön ilyen üzleti kommunikációs trükknek, úgyhogy Te se tedd!
Ha nem vagy biztos benne, hol érdemes elhelyezni honlapod linkjeit, rendelj prémium linképítést!

4. Kiemelés csak a kulcsszón

A kiemelések nagyon fontosak az üzleti kommunikációban. Vonzzák a tekintetet, segítik az olvasónak kinyerni a lényeget a szövegből. Az is jó, ha a kulcsszó sokat szerepel a kiemelésben. De az ég szerelmére, ne csak rá koncentrálj! Teljesen felesleges egy szövegben tizenhatszor kiemelni a “masszázs” szót, és semmi egyebet.
Szedj félkövérrel egy izgalmas frázist, egy meglepő tagmondatot. Álljon több szóból (de azért sose legyen túl hosszú!) Tartalmazhatja a kulcsszót – de ne mindig, és ne csak azt!

 5. Keresőoptimalizálás orrvérzésig… az összes kulcsszóra!

Ekkor történik az, hogy sokat akar a szarka, de nem bírja a farka. Az üzleti kommunikációban már rég nem divat egy szövegben egyszerre egy-két kulcsszónál többre keresőoptimalizálni. Egyrészt a szöveg minőségének sem tesz jót (minden második szó egy kulcsszó… belegondolni is rossz!), másrészt nem is fog soha úgy működni, ahogy azt várnád.
Minden szöveghez válassz ki egy kulcsszót (esetleg hosszabbakhoz kettőt), és hajrá! Így lehet ingyen előreballagni a találati listán.

De egyáltalán, mi az a kulcsszó? Mi kell ahhoz, hogy e Te üzleti kommunikációd hatékonyabb legyen? Ha ezzel kapcsolatban kérdéseid lennének, mi jelképes összegért átvizsgáljuk honlapodat.
Rendeld meg Webszöveg Átvilágítás szolgáltatásunkat, és láss tisztán, mire van valójában szükséged!

 

0 hozzászólás a 5 dolog, amit soha többé ne tegyél az üzleti kommunikációban bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: