main top

Így landol egy webszöveg az élbolyban – 3 trendkövető fogás

2015. január 9. péntek 19:03

Webszoveg az elbolybanWebszöveg? Tényleg? Ezerszer hallottál már róla. Jól ismered az internetet, réges-rég megváltoztatta a Te mindennapjaidat is.
Online jelenléted, és webszövegeid meghatározzák piaci és szakértői státuszodat. Pontosan ezért Te is szeretnéd a webes megjelenéseidet előnyödre fordítani, ugye?

Igen, de miért kell most más webszöveg, mint 5 évvel ezelőtt?

Ahhoz, hogy webszövegeid lehengerlőek és hatékonyak legyenek, figyelembe kell venned a trendek folyamatos fejlődését. Hiszen a dolog technikai részét, a Google algoritmusainak működését is a hús-vér emberek keresései alakítják. Ráadásul elég gyakran.

Íme, a 3 trendkövető fogás, hogy webszöveged az élmezőnybe kerüljön.

1. Webszöveged tartalma: a vásárlóid igénye

Úgy legyél jelen, ahogy elvárják tőled. Mire keres rá az, aki számodra potenciális vásárló? Mi az, ami egy webszövegben érdekli, mi az, ami lekötheti?
Kutatást és keresést igényel az, hogy ezeket a kincset érő kifejezéseket felkutasd, és webszövegedben megjeleníthesd. De ez a fáradság többszörösen megtérül, amikor végre megtalálod azt a csoportot, melynek mindig is el akartál adni. Végül ők lesznek a hűséges vásárlóid.

Hogyan csináld?

Vevővéleményekből, érdeklődési körből, társadalmi státuszból sok minden szűrhető. Webszövegeidet pedig ennek megfelelően alakítsd, témáiban, kulcsszavaiban, és más, tartalmi elemeiben. Mindig nekik és róluk beszélj. Így garantáltan vásárlásra ösztönzöd majd a látogatókat, noszogatás nélkül is.

2. Figyeld a divatot: a legjobb webszöveg aktuális

Szakmai szinten a folyamatos fejlődésre törekszel. Miért ne jelenhetne meg ez a webszövegeidben is? Amit tanultál, add tovább. Ismereteid megosztása egy jó útja annak, hogy „halhatatlanná” válj. Vagyis, vásárlóid számára nélkülözhetetlenné, és persze olyan szakemberré, akiben megbíznak.

Fogadj meg egy tanácsot a média világából!

Az robban, ami újszerű. Ha szívesen „szakmázol” külföldi oldalakon, fórumokon, blogokon, ezt kamatoztasd webszövegeidben. Minden számíthat: miről olvastál a témában, milyen újítások jönnek. Ráadásul, ami számodra ismert, olvasóidnak nem biztos, hogy az. Ügyelj azonban rá, hogy nem egy szaklapba írsz: mindent úgy adj át, hogy érthető, és figyelemfelkeltő legyen.

3. A jó webszöveg kulcsa: a releváns tartalom

Noha te bizonyára már nem tartozol közéjük, még mindig sokan esnek abba a hibába, hogy „könnyen kereshető” kulcsszavakkal tömik tele webszövegeiket. Olyanokkal például, mint “IT”, vagy “zöld”. Amivel leginkább üres kattintásokat eredményeznek, hiszen a kulcsszó talán nem is kapcsolódik a tartalomhoz.

Ezzel igazából nincs is semmi baj, ha valaki csak kattintásokat akar generálni, nem pedig hatékony fejlődést. Utóbbi esetben azonban már specifikus webszövegekre van szükség. Méghozzá a szolgáltatás vagy termék témájához relevánsan illeszkedő kulcsszavakkal.

Miért jobb egy webszövegben az előzetes kutatással kiderített, specifikus kulcsszó? Mert így könnyebben jutsz el ahhoz a célcsoporthoz, akiknek célzod a szolgáltatásaidat vagy a termékeidet. A Google keresőjébe egyre pontosabb kifejezéseket írnak bele, hogy elkerüljék a nem megfelelő tartalmakat. Így előbb-utóbb háttérbe szorulnak majd az általánosabb kulcsszavak.
Hogyan csináld? Gyűjtsd össze azokat a fogalmakat, amelyek szorosabban kapcsolódnak tevékenységeidhez, illetve azokat, amelyek egyedivé tesznek, tehát megkülönböztetnek a konkurenciától. Webszövegeidbe ezeket kell belerejtened, és a Google máris a barátod lesz.

Hasznosnak találtad az információkat? Úgy érzed, szívesebben tudnál meg többet a témáról? Kövesd tanácsainkat hetente, hogy a Te webszövegeid is az élbolyban landoljanak. Ha még nem tetted, iratkozz fel jobb oldalt a blogértesítőre. Így nem maradsz le a legújabb infókról.

0 hozzászólás a Így landol egy webszöveg az élbolyban – 3 trendkövető fogás bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: