main top

7 szövegírási „tedd” és „ne tedd”

2015. január 13. kedd 23:12

A profi szövegírás olyan szakma, mint bármilyen más mesterség (pl. asztalosság, autószerelés). Ez azonban nem azt jelenti, hogy nincsenek egyedi fogásai, melyeket bárki elsajátíthat. Most olyan instant tippeket adunk, melyekkel bárki felpaprikázhatja már meglévő szövegét is.

A szövegírást azonban alaposan el is lehet rontani…

…buta hibákkal, melyeket elkerülhetnél. Így arra is adunk tippet, hogy miket gyomlálj ki mindenképpen webszövegeidből, ha esetleg az eredeti szövegírás során benne maradtak volna.
Akár nyisd meg most a honlapodat, és ellenőrizd közben, mit teszel jól, és mit kell javítanod.

TEDD: Használd a „kattints ide” kifejezést.

Soha ne fejezd be úgy a szövegírást, hogy nem tereled a potenciális érdeklődőt sehova. Minden szöveg végén egy továbbmutató linknek kell lennie. És ha már itt tartasz, tényleg azt írd, hogy „kattints ide”. Szép statisztikák mutatják, hogy ez a két szó valóban megugrasztja az átkattintási arányt.

TEDD: Mindig a felsorolás elejére és végére helyezd a legjobb érveidet

Az emberek általában fejtől-lábtól olvasnak: azt nézik meg először, mi van felül és legalul. A középső részt csak akkor olvassák el, ha már komolyan érdeklődnek… de akkor is az marad meg bennük, amit először olvastak. Használd ki ezt, ha szövegírásba vágsz!

TEDD: Emeld ki a legjobb ajánlatodat

Soha ne arra pazarold szövegírási képességeidet, hogy a rosszul fogyó, kevésbé sikeres terméked eladásaiba próbálj életet lehelni! Azt állítsd reflektorfénybe, ami jól fogy: láthatóan az kell az embereknek. Emeld ki az ajánlataid közül, kapjon helyet a főoldaladon, helyezz el rámutató linkeket!

TEDD: Hét helyett 7 – ha számot használsz, írd számjeggyel

Az emberi szem először felületesen végigfutja a szöveget. A szimbólumokon azonnal megakad a figyelem. Mivel a számok gyakran fejeznek ki fontos információt (ár, kedvezmény, százalék…), szövegírás során mindig számjegyekkel írd ki őket!
Ugyanezen okból ne idegenkedj az egyéb különleges szimbólumok (&, +, % stb.) használatától sem. Szivacsként vonzzák a tekintetet, és a szövegnek is jól állnak.

NE TEDD: Ne „üdvözölj” senkit

„Üdvözöljük honlapunkon!” Azonnal húzd ki! Semmi, de semmi értelme, csak elveszi a helyet egy igazán érdekes, megkapó címtől, aminek valóban ott kéne lennie. Ha a bemutatkozó szöveged első mondatát teszed a helyébe, már azzal is beljebb vagy.

NE TEDD: Ne hagyatkozz egyedül a referenciákra

Mindig azt mondjuk, hogy tégy közszemlére annyi referenciát, amennyit csak tudsz. De ez nem azt jelenti, hogy helyettesíthetik az értelmes, összeszedett szövegírást. Ahogy a képek, videók sem. Ne keverd a szezont a fazonnal: a referencia remek díszítőelem, de a vásárlóknak látniuk kell, Te mit mondasz nekik!

NE TEDD: Ne „sterilizáld” a szövegedet

Csak akkor írj akadémiai szárazsággal, ha az akadémia a célpiacod. Ha viszont nem, akkor nyugodtan ereszd el magad, és vedd fel a célközönséged stílusát. Ha az szlenges, vagy keményen fogalmaz, esetleg emotikonokat használ, akkor teljesen nyugodtan tedd Te is azt szövegírás közben! Nem parlamenti jegyzőkönyvet írsz, hanem eladsz…

…És még egy utolsó NE TEDD:

Bármilyen szabályt is olvastál a szövegírásról, ne tekintsd kőtáblára vésett szentigazságnak. Lehet, hogy azt szokás mondani, hogy egy jó értékesítési szöveg kb. 2 A/4-es oldalas, na de mi van, ha a Tiéd kicsit hosszabb/rövidebb? Szokták azt mondani, hogy a cím ne legyen 7 szónál hosszabb, de ha van egy remek ötleted, el ne vesd csak azért, mert történetesen 10 szavas!

Többet szeretnél tudni a szövegírás aranyszabályairól és az online kommunikáció hasonló trükkjeiről? Iratkozz fel hírlevelünkre jobb oldalt vagy az alsó boxban, és minden héten küldünk neked valami frisset!

0 hozzászólás a 7 szövegírási „tedd” és „ne tedd” bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: