main top

A 4 leggyakoribb tartalommarketinges hiba, mellyel találkoztunk

2015. február 9. hétfő 23:00

2014 egyik legerősebb trendje a tartalommarketing felértékelődése volt. A Google egyre finomodó algoritmusa is egyre inkább a minőség felé fordítja a keresőrobotok figyelmét, és a megváltozott olvasási szokások is az izgalmas, értelmes és lehetőleg interaktív kommunikációt igénylik.
Nem véletlen, hogy tavaly decemberben a Piac és Profit egész napos konferenciát tartott a tartalommarketingről, ahol a szakértői státuszépítés fontosságáról beszéltem.

A tartalommarketing mindent visz – ha jól csinálják

Azonban még sok félreértés övezi ezt a területet. Sokan még csak most eszméltek rá ennek a módszernek a fontosságára, így nem csoda, hogy még káosz uralkodik a fejekben. Most összegyűjtjük a leggyakoribb hibákat, melyekkel mentori munkánk alatt találkozni szoktunk.

1. Nem tisztázza, mit ír

Oké, írjunk érdekes tartalmakat, gondolja a szövegíró. De akkor az egész hírlevélben menjen ki? Vagy blogbejegyzésként, esetleg hírként? Reklámozzam benne a terméket, vagy ne? És a Facebook? Az miben legyen más, mint a honlap?
Ajaj, ez így nem fog menni! Ülj le, és gondold át! Először is azt, hogy a tartalommarketing nem egyenlő a reklámszöveggel, és hogy a hírlevél nem maga a hír, amit a honlapodra szánsz. (Filmes példával élve: a hírlevél a trailer, a bejegyzés pedig maga a film.) Utána gondolkozhatsz azon, hogy melyik csatornát mire használod. Ez felvezeti a következő hibát: amikor a cég…

2. Nem alakítja ki a stílusát

Van, aki számára a tartalommarketing egy hasznos hírlevélsorozat küldését jelenti. Mások komoly hangsúlyt fektetnek a Facebookra: nemcsak termékeiket, hanem érdekes tartalmakat, szemet gyönyörködtető képeket is posztolnak, így közvetítve a márkához egyfajta „életérzést”. Egyre több olyan céggel is találkozunk, akik a szakmájukhoz tartozó „kisokost” szerkesztenek a honlapjukra (nekünk is van kommunikáció kisokosunk már évek óta!), hogy ezzel építsék fel a vásárlói bizalmat.

Minden ágazat kicsit mást kíván, és nincs univerzális recept – egy viszont biztos: minél inkább megvan a saját „branded”, a saját arcod, annál könnyebb dolgod van, bármit csinálsz.
És ne feledd: nagyot tévednek azok, akik…

3. Azt hiszik, hogy az általános a jó

Dehogy jó! Nem attól leszel sikeres, hogy a világ legelcsépeltebb, legtöbbször hallott ötleteivel és szavaival díszíted fel szegény, jobb sorsra érdemes online kommunikációdat. Az általános az általános iskola óta nem divat, nem hatékony, és nem barátja az értelmes tartalommarketingnek.
Hát nem az lenne éppen a lényeg, hogy hasznos és minőségi kommunikációt folytass? Mikor volt utoljára hasznos vagy minőségi az, ami már évek óta a könyökünkön folyik ki? Felejtsd el az „óriási akció”-t, a „szuper ár”-at, és a tankönyvszagú ismeretterjesztést! Mi a Te véleményed? Személy szerint mit gondolsz a termékedről vagy a szakmádról? Már kezdhetsz is körmölni. Csak arra figyelj, hogy soha, de soha ne légy…

4. Negatív

Ne… egyszerűen csak ne. Tény, hogy ideig-óráig megnöveli a látogatottságot, ha valaki panaszkodik, vagy a versenytársait szapulja… de hogy nem ő a piacvezető, az 1000%. Ne állíts ki szegénységi bizonyítványt magadról: a tartalommarketing lényege nem a véres bosszú.
Akármennyire rossz napod van, akármennyit piszkál a NAV, az olvasóid is ismerik a régi mondást: mindig az a legerősebb, aki nem tombol, hanem mosolyog.

Akkor milyen a helyes tartalommarketing?

Hihetetlen mennyiségű energiát tudsz megtakarítani azzal, ha átgondolod, és egy konzekvens, összefüggő rendszerré gyúrod az internetes kommunikációdat. A cél az, hogy minden hírlevélnek, minden értékesítési szövegnek, minden linknek meglegyen a helye és a szerepe.

Ezzel nem teszel mást, mint szokást teremtesz. A szokást pedig könnyű betartani. Így lesz a tartalommarketing ijesztő kihívásból a legjobb értékesítési partnered.

Ha a cikkeid sorozatát úgy építed fel, hogy rendszeresen valamelyik portékád fontosságára hívod fel a figyelmet, akkor a kommunikációs stratégiád támogatni fogja az értékesítőid munkáját. Ehhez jól megírt értékesítési szövegekre van szükség a weblapodon.

Regisztrálj február 12-éig 25%-os kedvezménnyel értékesítési szövegírói tréningünkre, és megmutatjuk a helyes utat a kiegyensúlyozott tartalommarketing felé!

 

0 hozzászólás a A 4 leggyakoribb tartalommarketinges hiba, mellyel találkoztunk bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: