main top

Ilyen az online üzleti kommunikáció a való életre lefordítva

2015. március 10. kedd 11:28

Az internettel az a nagy baj, hogy virtuális. Imádjuk, rajongunk érte, de lássuk be: sokan nem érzik annyira a „valóságnak”, mint a kézzelfogható, nem-internetes világot. Bármilyen színes-szagos élmények várnak az interneten, az azért nem olyan, mint személyesen beszélni az eladóval, és körbejárni-megvizsgálni a terméket. Aki az online világban kezd üzleti kommunikációba, annak ezt tudnia kell.

Akkor fordítsuk le az üzleti kommunikációt!

Néhány kezdő vállalkozó el sem tudja képzelni, hogyan kell kezelni az üzleti kommunikációt a való életben. Pedig az internet világa is csupán a valóságot utánozza. Mai cikkünkben ezt járjuk körbe: ha eddig problémáid lettek volna azzal, hogy melyik internetes eszköz mire jó, most megpróbáljuk lefordítani azt a valóság nyelvére.

Adwords: az online óriásplakát

Az Adwords a reklámtábla, amit kiteszel az út szélére, hogy észrevegyenek a hatalmas forgalomban. Jól kell tudnod elhelyezni, ki kell tűnjön a tömegből, és be kell tudja terelni a vásárlókat a boltodba. Ez az online üzleti kommunikációban is érvényes: egy jó pozícióért többet kell fizetni, a rövid és ütős hirdetés pedig az első benyomásra épít.

Google: a modern telefonkönyv

Ha elmúltál 17, akkor Te is biztosan emlékszel a hőskorra, amikor az enciklopédiányi méretű, lehetetlenül apró betűs, puha fedelű telefonkönyvet bogarászgattad, ha szükséged volt bizonyos információkra… Ahogy akkor ösztönösen oda nyúltál információkért, most a Google keresőjét használod ugyanolyan magabiztosan. A különbség csupán annyi, hogy a sorrendet ezúttal nem az ABC adja meg, hanem a Google saját üzleti kommunikációs törvénykönyve, a SEO (Search Engine Optimization – Keresőoptimalizálás).

Honlapod: virtuális üzlethelyiség

A weboldalad a boltod, amiben fontos, hogy mit hova teszel. Az online üzleted is ugyanilyen stratégiai pont. Ha ennek a struktúrája nem megfelelően felépített, akkor az ügyfelek nem találják meg, amit a hirdetésed ígért nekik. Ha pedig nem találják, vagy nem azt kapják, amire az üzleti kommunikációdból számítottak, akkor bizony villámgyorsan sarkon fordulnak, és legközelebb lehet bármilyen jó a kihelyezett Adwords hirdetésed vagy céges Facebook oldalad, többé már nem hisznek neki.

Facebook: kint a halpiacon

Facebook céges oldal létrehozása olyan az üzleti kommunikációban, mint amikor személyesen mész a vásárba, hátadon a portékáddal. Mint jófajta kofa a piaci forgatagban, beszélgetsz az emberekkel, fogadod az észrevételeiket, megválaszolod a kérdéseiket, és ha jól végzed a munkád, akkor vásárolnak tőled. De ha nem, vagy nem jól foglalkozol velük, akkor pillanatokon belül elterjed a híre az egész piacon, hogy veled nem érdemes szóba állni.

Ugye, találkoztál már Te is olyan árussal, aki előtt tömött sorokban tömörülnek az emberek, csak hogy minél közelebb kerülhessenek hozzá. A forgatagban érezni, ahogy a népek csak úgy isszák a szavait, miközben más árusok magányosan álldogálnak a pultjuk mögött. Ezt a különbséget tudod elérni egy jól működtetett Facebook oldallal az üzleti kommunikációban.

Blog: a Te szakmai lapod

Akárcsak egy magazin. Ahogy vannak szaklapok kutyakedvelők vagy fotósok számára, úgy Te is létrehozhatod, működtetheted sajátodat – vagy csak olvasgathatod a másokét. Ez a kommunikáció legerősebb fegyvere. Nem véletlen, hogy mi 2008 óta több mint 500 cikket írtunk a témában. Egy rendszeresen frissített blog kiváló eszköz arra, hogy segíts az embereknek. Szakértői státuszépítésre kiváló, és ezért az online üzleti kommunikáció legnépszerűbb, leghatékonyabb műfaja. Olvasol kicsit, és hatékonyan tájékozódhatsz a területről, hiszen tele van hasznos infókkal. Az írónak hírnevet és vásárlókat ad, az olvasónak segítséget. Ingyen.

A végére pedig egy kis humor, hogy megértsük a szerteágazó marketinget…

Látsz egy fantasztikus lányt egy partin. Odamész hozzá, és azt mondod:
Fantasztikus vagyok az ágyban.
Ez a Direct Marketing.

Látsz egy fantasztikus lányt egy partin. Odamész hozzá, és megszerzed a telefonszámát. Másnap felhívod, és azt mondod:
Szia, fantasztikus vagyok az ágyban.
Ez a Telemarketing.

Barátaiddal vagy egy partin, és meglátsz egy fantasztikus lányt. Egyik barátod odamegy hozzá, és rád mutatva így szól:
Ő fantasztikus az ágyban.
Ez a Reklám.

Látsz egy fantasztikus lányt egy partin. Fölállsz, megigazítod a nyakkendődet, odamész hozzá, és töltesz neki egy italt. Kinyitod neki az ajtót, fölveszed a táskáját, miután ő elejtette. Felajánlod, hogy hazaviszed, majd ezt mondod:
Mellesleg, fantasztikus vagyok az ágyban.
Ez Public Relations (PR).

Beülsz az autódba, lassan hajtasz a városban, és a nyitott ablakon át minden járókelőnek odakiáltod:
Fantasztikus vagyok az ágyban!
Ez a spam (kéretlen reklámküldemény).

Látsz egy fantasztikus lányt egy partin. Ő odamegy hozzád, és így szól:
Hallom, fantasztikus vagy az ágyban.
Ez a Brand Recognition (Márkafelismerés).

És ha az aktus után azt mondja:
Hááát, tényleg fantasztikus vagy az ágyban!
Akkor az a Vásárlói elégedettség.

És ha hozzád is megy, akkor az a Márkahűség!

Hogyan használd ki ezeket a csatornákat az üzleti kommunikációban? A Szakértői Státuszépítő tréningünkön éppen ezt az ezerféle üzleti kommunikációs irányzatot vesézzük ki. Gyere el március 31-én, és válj az üzleti kommunikáció mesterévé! A tréning néhány napig még nagyon olcsó…

 

 

0 hozzászólás a Ilyen az online üzleti kommunikáció a való életre lefordítva bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: