main top

„Rólad” szól? Személyes márkád a honlapodon…

2015. április 14. kedd 08:59

Neked mi szerepel a „Rólunk” aloldaladon? Egyáltalán, van ilyen menüpontotok? Ha eddig nem fektettél sok figyelmet ebbe, lehet, hogy ezt érdemes felülvizsgálnod: személyes márkádat ugyanis itt alapozod meg.

Legjobb vásárlóid legtöbbször veszik a fáradságot és utánajárnak, ki vagy, mi vagy. Márpedig a cél az, hogy állandó vásárlóköröd legyen. Ugyanis ők lesznek azok, akik mindig visszatérnek a termékeidhez, a szolgáltatásaidhoz. Ezért a bizalom megnyerése elengedhetetlen.

Elsőre könnyűnek tűnik, hiszen miről szól a „Rólunk” rész?
Nyilván rólad, azaz a cégedről. Mielőtt legyintenél, hogy a személyes márka kialakításához nem kell egyéb, csupán leírni a cég megalakulásának történetét, néhány mondatban szólni a termékekről és a szolgáltatásokról, olvass tovább! Meg fogsz lepődni, hogy mennyire könnyű elrontani ezt a részt.

Az alábbiakban összeszedtük azt a 7 legfontosabb hibát, amelybe a legtöbb cég belefut, amikor megírja a cég történetét:

1. Én, én, én: a személyes márka alaphibája

Természetesen Te alapítottad a céget, neked köszönhető a siker, nélküled nem tartana ott a cég, ahol most van. És ez valóban egy jó érzés, legszívesebben mindenkinek elmondanád. Csak ne a vásárlóknak. Ők nem erre kíváncsiak, hanem arra, hogy miért jó nekik a szolgáltatásod.
Ez a személyes márka egyik titka. Úgy kell kialakítanod, hogy a vásárló a magáénak érezze.

2. Elég az információból:

Vannak cégek, amelyek a létező összes adatot, évszámot, elért sikert belezsúfolják egyetlen oldalba. Hogy miért? Mert belsős szemmel nézve nagyon nehéz szelektálni. Mi a fontos? Mi nem? Ez teljesen természetes, hiszen neked nyilván minden adat fontos, de a vásárló nem így gondolkozik.
Egy vásárló azt fogja nézni, hogy neki mi az érdekes. Ezt nehéz kitalálni, de a tömörebb, lényeget kiemelő szöveg sokkal hatásosabb tud lenni.

3. Üres fecsegés helyett:

Írj igaz állításokat. Ez nagyon fontos. A személyes márkád nem attól lesz jó, hogy a lehető legjobb színben próbálod feltüntetni a cégedet. Ellenkezőleg. Nincs annál kiábrándítóbb, mint amikor a cégek alaptalan hencegéssel írják tele a „Rólunk” részt, és egy idő után már a vásárló is rájön, hogy itt valami nem stimmel.
Tartsd szem előtt: attól, hogy a céged nem mindenben tökéletes, az nem azt jelenti, hogy rossz is. A hibáit vállalni tudó cég sokkal megbízhatóbbnak tűnik – bár nyilván a hibákkal sem kell folyton eldicsekedni.

4. Küldetés teljesítve:

Igen, a cégeknek valóban van egy küldetésük: kielégíteni a vásárló igényeit. Egyes cégeknek morális küldetésük is van. Egyiket sem kell azonban túlzásba vinni a „Rólunk” aloldalon.
Ha csak arról írsz, hogy célod a vásárló kiszolgálása, úgy fogsz tűnni, mint egy szolga. Hitelesnek semmiképp.
A morális küldetést természetesen emeld ki, de itt se szaladjon el veled a ló! A vásárlók nem szeretik, ha a cég egy szentként állítja be magát.
A személyes márka lényege az, hogy a cég vállalkozott egy bizonyos feladatra, és úgy döntött, hogy a termékei és a szolgáltatásai betöltenek egy piaci rést. Ha ezt írod le, az sokkal emberibb, sokkal személyesebb.

Ha úton-útfélen azt hangoztatod, hogy mi a küldetésed, csak elijeszted a vásárlót. Egy tárgyaláson lehetsz hivatalos, de amikor leírod a céged történetét, fogd fel úgy, mint egy beszélgetést a vevővel.

5. A robothatás:

Vannak cégek, akiknek ha telefonálunk, beleszól egy nő, aki elmond egy előre megírt szöveget. Kérdezni nem lehet tőle, elmond ezer és egy dolgot, hogy melyik gombot kell megnyomnunk, ha ezt és ezt szeretnénk csinálni, majd talán negyedóra múlva mi is beleszólhatunk a telefonba. Ismerős?
Hát nem kiábrándító? De. És hogy ez miért fontos? Mert ez lesz a kulcsa a személyes márkád sikerének!

Ugyanis a robothatásba nagyon könnyen bele lehet esni akkor is, amikor a „Rólunk” részt írod. Ne sírjon le a szövegedről, hogy a közhelyszótárból és más cégek hasonló oldalairól másoltad! Ez a bizalom kialakításának az alapja. A sablonszöveggel nem lehet megfogni a vásárlót.

6. A fénykép:

Miután megírtad, hogy ki vagy, mivel foglalkozik a céged, miért jó ez a vásárlónak, tehát az összes fenti pontnak megfelelően felépítetted a személyes márkád, tölts fel egy fényképet magadról. Ha vannak kollégáid, róluk is tegyél fel képet. Hadd lássa a vásárló, hogy kinek veszi igénybe a szolgáltatásait.
Ez egy nagyon fontos lépés, és akkor se spórold meg, ha „nem vagy fotogén”!

7. Hívj fel:

Jó, de hol a telefonszám? Vagy az e-mail cím? Utolsó pontként hadd mondjam el, hogy ez az egyik leggyakoribb hiba. Az elérhetőség. Pontosabban annak a hiánya. Ne várd meg, amíg a vásárló előkeresi, segíts neki. Befejezésül add meg az elérhetőségeidet.

A személyes márka lényege a megbízhatóság, az őszinteség, valamint a tömör, nem tolakodó szöveg megírása. Képzelj el egy személyes beszélgetést a vásárlóval, aki a cégedről kérdez. Megvan? Ha igen, akkor most már megírhatod a „Rólunk” részt a céged weboldalán.

Nagyon fontos a jó kommunikáció, és még fontosabb, hogy lépésről lépésre, átgondoltan építsd fel. Hogyan írj tökéletes „Rólunk” oldalt? Mit nem szabad elkezdeni, amíg egy korábbi feladat nincs kész?
Látogass el április 22-ei tréningünkre, amelyen megtanítjuk az ütős kommunikáció felépítésének alaplépéseit.

0 hozzászólás a „Rólad” szól? Személyes márkád a honlapodon… bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: