main top

Vevőszerzés csalival

2015. május 5. kedd 16:46

Elsőre talán furán hangzik, pedig semmi kivetni való nincs benne. A vevőszerzésnek ugyanis rengeteg módja van, a jó marketing szakember pedig minél többet igyekszik megismerni belőle. Az egyik ilyen módszer a csali termék. Mielőtt elkezdenéd a horgászlexikont lapozgatni, megmutatjuk, mi is ez!

Csalogató csali

A párhuzam egyébként nem véletlen: ahogy a horgász is bedobja a horgot a csalival, úgy a marketinges is bedobja a saját csali termékét. A különbség azonban, hogy itt a vevő és a szolgáltató is jól jár. Hiszen a csali a vállalatod termékpiramisának legalsó szintjén lévő szolgáltatás. Ez nem más, mint egy olyan termék, amit ingyen kínálsz a vevőidnek egy e-mail címért cserébe. A vevőszerzés szempontjából fontos, hogy ez valóban csalogató legyen, hiszen csak akkor lesz elégedett a kuncsaft, ha számára is értékes, amit kap.

Tehát legyen egy olyan terméked, amit ingyen adhatsz bárkinek, aki érdeklődik. Ez a termék legyen olyan, aminek a vevőd örül, és ami téged sem vág a földhöz.

Milyen a vevőszerző csali?

  • hívogató és hasznos
  • értékes annak, aki kapja
  • értékes annak, aki adja
  • megmutatja, milyen előnyökkel jár, ha a többi terméket is megvásárolja a vevő
  • támogatja a vevőszerzést

Mi lehet jó csali?


Cégprofiltól függően bármi, ami elég értékes ahhoz, hogy a vevő elégedett legyen, de mégis többet akarjon. Ilyenek az ingyenes blogbejegyzések például. Az emberek az oldaladra tévedve elolvashatják a hasznos tanácsokat ingyen és bérmentve.

Ha úgy érzik, tanultak belőle valamit, szívesebben iratkoznak fel a hírleveledre és kezdenek el követni a különböző közösségi média felületeiden. Ez már önmagában is vevőszerzés. Hiszen fizetni nem csak pénzben lehet! Minél több emberhez jut el a terméked híre, annál valószínűbb, hogy vásárolni fognak. A csalinak köszönhetően pedig nem csak a zavarosban fognak halászni.

Hogyan működik a folyamat?

  1.  A potenciális vevők elolvassák a praktikus tanácsokat az ingyenes blogbejegyzésedben.
  2.  Feliratkoznak a hírleveledre, elkezdik követni a cégedet a különböző felületeken, például a közösségi médiában.
  3.  Egyre több információt látnak róla, milyen termékekkel tehetik még könnyebbé az életüket.
  4.  Mivel az ingyenes „próbaverzió” is hasznos volt, szívesebben költenek oktató CD-re, tréningre, hosszabb képzésre. Megtörténik a vevőszerzés.

A már megszerzett vevők elégedettek, és nem csak követik az oldalt, de meg is osztják azt másokkal. Azok az ismerőseik, akik szintén érdeklődnek a szolgáltatás iránt, megtalálják a céget. Ezzel a hólabda effektussal pedig a potenciális vevők egyre inkább a célpiacról kerülnek ki. Azokkal kommunikálsz, akik egyébként is megvennék a terméket.

Csalódás nélkül

A csali termék alkalmazásával senki sem csalódhat. Mert ha a vevőnek nem volt elég értékes, amit kapott, nem bánja, hiszen nem fizetett érte. Ilyen esetben te se keseredj el, ezek szerint nem ő volt a potenciális vevőd. Azonban, ha hasznosnak találja a csali termékedet, szép lassan elköteleződik a céged és a szolgáltatásod iránt. Így mindenki jól jár. Ez az igazi win-win helyzet!

Ha érdekel, még mi mindennel fejlesztheted cégedet, Neked szól szakértői státuszépítő tréningünk május 27-én – ahol sok más vevőszerzésről szóló technikát is elsajátíthatsz.

Tarts velünk, és ismerd fel, mennyi csali van a kezedben a sikerhez!

Kategória: Marketing | Címke: | Hozzászólások (0)

0 hozzászólás a Vevőszerzés csalival bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: