main top

A szövetségek ereje a brandépítésben

2015. június 1. hétfő 23:59

A brandépítés elkerülhetetlen, ha sikeres vállalkozást akarsz építeni. A márkaépítés célja, hogy céged azonnal felismerhető és könnyen megjegyezhető legyen a fogyasztók körében.

Mit jelent a brandépítés?

A brandépítés már a névválasztásnál elkezdődik. A könnyen memorizálható, jól hangzó név az alapköve egy cég megítélésének. A márkaépítés kulcsfontosságú eleme az arculat – a cég egységes, vizuális megjelenése a logótól kezdve az alkalmazottak névjegykártyáin át a nyomtatott hirdetésekig.

A brandépítés lépései

A brandépítés túlmutat a külső megjelenítésen – a márkáról kialakuló fogyasztói megítélést nagyban befolyásolják a tapasztalatok. Egy szépen megtervezett logónál jóval nagyobb hatással bír az ügyfélre a kifogástalan kiszolgálás, a hatékony kommunikáció, a kreatív marketing és a megbízható minőség.

Egy márka létrehozásakor tehát a külsőségek mellett azokra az alapértékekre is figyelmet kell fektetni, melyeket a brand képvisel.

A szakmai szövetségek biztosítéka

Egy szakmai szövetségbe való belépés rengeteg előnyt biztosít bármilyen vállalkozás számára. Ez nem elhanyagolható szempont a fogyasztók szemszögéből nézve sem! Egy ágazati csoportosulásban lévő tagság a vásárló számára megbízhatóságot sugároz, biztosítékot ad a jó minőségre. Tehát a brandépítés folyamatában is fontos szereppel bír.

Egy szövetség tagjaitól azonos szintű minőséget és megbízhatóságot várnak el. Ezáltal a csoport tagjainak színvonala erősíti a szövetségben részt vevő vállalkozásokmegítélését. Ha egy fogyasztónak már volt pozitív tapasztalata egy csoport egy tagjával, hamarabb fog bizalommal fordulni ugyanazon csoport másik tagjához. Könnyebben teszi le voksát mellette, mint egy ismeretlen vállalkozás mellett.

Szakmai szövetségek és az online kommunikáció

A legtöbb szakmai szövetség saját internetes felületekkel bír, melyeken megosztják a tagok elérhetőségét és a csoport által szervezett programokat, előadásokat és kiállításokat is.

Több felületen is megjelenést biztosíthatsz vállalkozásod számára:

  • a szövetség saját weblapja
  • közösségi médiaoldalai
  • nyomtatott kiadványai

Ezek a megjelenések ismertséget és több vásárlót hoznak neked.

A szakmai szövetségek előnyei vállalkozásod számára

Biztosítsd vásárlóidat szakértelmedről azzal, hogy tudatod velük, milyen társulásokban veszel részt. Vállalkozásod weblapján, közösségi médiafelületein tüntesd fel, melyik szakmai szervezeteknek vagy a tagja.

Számolj be internetes felületeiden a megjelenéseidről és programokon való részvételedről! Ezzel nem csak tartalmat generálsz honlapod számára, hanem weboldalad látogatói számára is jelzed a szakmában való aktív részvételedet.

Amennyiben egy olyan szűk réspiacon dolgozol, ahol még nincs szakmai szövetség, akkor alakítsatok egyet a piacvezetőkkel. Mi is ezt tettük. 2015 tavaszán útjára indítottuk a Szövegírók Magyarországi Szövetségét, melynek célja, hogy a szövegírással kapcsolatban tanítsa a piacot. Mivel 2008 óta több mint 500 cikket írtunk a témában, ezért kézenfekvő volt, hogy mi is alapítótagok legyünk ebben a Szövetségben.

Mikor hoz pénzt a brandépítés?

A személyes konzultációkon gyakran kiderül, hogy a brandépítés nem mindig elég. A weblap akkor nem hoz pénzt, ha az értékesítési szövegek nem ügyfélközpontúak, hanem énközpontúak.

Miként tudod úgy megfogalmazni az értékesítési szövegeidet, hogy az cselekvésre késztesse a látogatókat?
Beszélj az ügyfeleid vágyairól és problémáiról.

Brandépítés és MESÉL modell

Létezik egy 5 lépéses modell, amit én fejlesztettem ki a magyar piacon a sales szövegek írásához. Ez a MESÉL modell. Ha ezt a modellt használjuk az értékesítési szövegek írásához, akkor garantáltan nő az eladási arány a honlapon. Átlagosan 20%-ot szoktunk javítani a konverzión.

Szeretnéd elsajátítani az online kommunikáció legtrükkösebb fogásait és növelni a bevételed? Látogass el Értékesítési szövegírói tréningünkre!

2 hozzászólás a A szövetségek ereje a brandépítésben bejegyzéshez

  • Nagy Zsuzsánna Kalatu Blogja szerint,
    2015. június 5. péntek 23:12 időpontban:

    […] most örülök, hogy megnyitottam a szövegírásblog.hu hírlevelét, mert nagyon hasonló az üzenete, mint amit mi csapatként […]

  • Putnoki Julianna - Kreatív Szövegíró Kft szerint,
    2015. június 5. péntek 23:22 időpontban:

    Kedves Zsuzsa!

    köszönjük a hozzászólást, bár mintha lemaradt volna az üzeneted vége…

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: