main top

Tabueszközök blogírás során

2015. június 9. kedd 13:15

A blogírás pokolian egyszerű folyamatnak tűnik. Sőt, nem csak szórakoztató, de kiváló eszköz lehet vállalkozásod népszerűségének növelésére. Egy jó blog nagyban hozzájárul az internetes eladások növeléséhez, és nem utolsósorban közelebb hozza ügyfeleidet.

A blogírás 7 szentsége

Van azonban néhány jó tanács, amit érdemes észben tartanod, ha népszerűvé szeretnéd tenni blogodat! Vegyük hát sorra a blogíráskor leggyakrabban elkövetett, ám annál könnyebben orvosolható hibákat.

1. A blogírás is írás – a nyelvhelyesség kötelező!

Még a szánalmas külalak sem rettenti el a finomra polírozott oldalakhoz szokott olvasókat annyira, mint egy nyelvhelyességi hibáktól hemzsegő szöveg. A szövegszerkesztő programok, internetböngészők és blogfelületek automatikusan jelzik a helyesírási hibákat. Legalábbis egy részüket. Figyelj oda rájuk! Nincs is rémesebb, mint olvasás közben fennakadni egy helyesírási vagy szerkesztési hibán. Tuti biztos, hogy olvasóid figyelme is elkalandozik, és rossz esetben vissza se tér…

Közzététel előtt olvasd át hangosan legfrissebb írásodat! Ezzel az egyszerű gyakorlattal könnyedén észreveszel olyan mondatszerkesztési, szóismétlési bakikat, amelyek fölött olvasás közben átsiklanál.

2. Mindent a szemnek…

Ahhoz, hogy az olvasó igazán elmélyedjen egy szövegben, olyan közeget kell teremtened a számára, ami lehetővé teszi ezt. Blogod kinézete legyen letisztult, átlátható és esztétikus.

Szövegedet tagold, bontsd rövidebb bekezdésekre. Kiemelt részletekkel, alcímekkel hívd fel a figyelmet a legfontosabb pontokra!

Legyél következetes a bejegyzéseid összeállításakor. Az egységes sorhossz, betűtípus és méret, valamint az igényes, jó minőségű képek élménnyé teszik az olvasást, és biztosítják, hogy látogatóid több időt töltsenek el az oldaladon.

3. Aki sokat markol, keveset fog

A legsikeresebb blogok mindig egy-egy piaci réshez, „niche”-hez tartoznak. A „niche” olyan szegmenst, jól behatárolható témakört jelent, ami egy adott érdeklődési területre koncentrál.

Például: egy kizárólag koktélreceptekkel foglalkozó blog gyorsabban lesz sikeres, mint egy olyan oldal, ami egyszerre foglalkozik kertészkedéssel és kutyaneveléssel. Ez nem jelenti azt, hogy a koktélokat többen szeretik, mint a virágokat vagy kutyákat! Az ok egészen egyszerű.

A kevesebb néha több. Azokon a blogokon, ahol csak egy téma van jelen, sokkal könnyebben megtalálja az olvasó a számára fontos információkat. Ezzel szemben egy olyan oldal, ami egyszerre több témával foglalkozik, könnyen válik átláthatatlanná és ezáltal érdektelenné.

Ha termékeid több eltérő érdeklődési körű olvasót is megszólítanak, megfontolandó külön blogot indítani számukra. Esetleg megoldás lehet jól elkülönített kategóriákat létrehozni minden témának.

4. Hogyan szolgálod ki az olvasóidat?

Az olvasók nagy része informálódni szeretne, hasznos tanácsokhoz jutni, segítséget kapni. Végzetes hiba, ha ezt figyelmen kívül hagyod blogírás közben.

Azok a weboldalak válnak leggyorsabban népszerűvé, amelyek nem csupán reklámként funkcionálnak egy vállalkozás számára. Hanem amelyek használható információkat közölnek, és az olvasóért vannak.

Klassz dolog, hogy a blogodban ingyen adod a tudásodat, de ne feledkezz meg arról, hogy rengeteg ügyfeled van, aki már eljutott arra a pontra, hogy vásárolni akar tőled szolgáltatást.

Mit akarsz eladni és hogyan?

Ahhoz, hogy a weblapod hozza a pénzt, és ne csak vigye, jól megírt értékesítési szövegekre van szükséged. Ha van impulzus vásárlásra építő portékád (20 eFt alatti az ára), akkor ahhoz kell egy gondosan felépített sales szöveg, amely megmutatja a termékedet, annak legszebb fényében. Ha az ügyfeleid vágyairól és problémáiról írsz, akkor fognak vásárolni. Ehhez kell egy ügyféltérkép.

Értékesítési szövegeket 2008 óta egy sablon szerint írunk. 2012-ben tartottam erről először előadást, ahol bemutattam a MESÉL modellt. Ügyfeleinknél 2008 óta rengeteg projektben használtuk ezt a kipróbált struktúrát, és több száz embernek megtanítottuk a módszertanát. A számok azt mutatják, hogy átlagosan 20-30%-kal lehet vele megemelni az eladási statisztikákat (konverziót).

Ha meg akarod tanulni ennek a bombabiztos módszerét, akkor jelentkezz az értékesítési szövegírás tréningünkre. Amennyiben feliratkoztál a hírlevelünkre, akkor szerda éjfélig tudsz érvényesíteni egy kupont, amit elküldtünk neked. A részleteket keresd a postafiókodban.
(Ha most jársz először a weboldalon, akkor a jobb felső sarokban tudsz feliratkozni a blogértesítőre, hogy legközelebb ne maradj le a kedvezményről.)

5. Stratégiai partnerek

Blogírás közben szoros barátságok is születhetnek a kapcsolatépítések során. Te is keresd a stratégiai együttműködéseket.

Egyedül minden nehezebb. Más oldalakon megjelentetett vendégbejegyzésekkel számos új olvasóra tehetsz szert. Szakértők felkérésével és vendégcikkek megjelentetésével állandóan megújuló, friss tartalmat hozhatsz az oldaladra.

Amennyiben neked nem okoz gondot, hogy miről írjál, azaz ezer ötleted van, akkor keresd azokat a felületeket, ahol keresik a témádban a szakértőket. Mi 2008. óta több, mint 500 cikket írtunk üzleti kommunikáció témájában, és folyamatosan kutatjuk azokat a kommunikációs csatornákat, ahol keresik az értékes tartalmakat. Ezeken az oldalakon, mint például a Piac és Profit oldalán, vagy a KKV plusz felületén mérik a látogatottságot, és látják, hogy a cikkeinket szeretik az olvasóik. Valódi win-win helyzet: mindenki nyer egy ilyen megállapodással.

6. A keresőoptimalizálás ne legyen mumus!

A keresőoptimalizálás az a technika, amivel megkönnyíted az internetes keresőoldalak dolgát, hogy elsők között jelenítsék meg oldaladat egy adott kulcsszóra való kereséskor. Elsőre csupán pluszmunkának tűnhet, de megéri a fáradságot! A kiváló tartalomra és a lehengerlő cikkekre is rá kell találnia az olvasóknak.

7. Mennyiség vagy minőség?

A következetesség a kulcsa, hogy egyszeri olvasóid törzsvendégekké váljanak. Ha tudják, hogy hetenként biztosan számíthatnak új bejegyzésekre, rendszeresen fogják felkeresni oldaladat.

Saját dolgodat könnyíted meg, ha összeállítasz egy ütemtervet.
Vedd figyelembe, hogy milyen gyakran tudsz tartalmas, friss információkkal szolgáló cikkeket lehozni. Ne hagyd, hogy a mennyiség a minőség rovására menjen!

Mit kerülj blogírás során?

1. Rossz helyesírás
2. Zavaros kinézet
3. Mindenkinek mindent
4. Nincs célja a bejegyzésnek
5. Barlanglakó hozzáállás
6. A keresőoptimalizálás elmulasztása
7. Rendszertelen kommunikáció

Ha többet akarsz megtudni róla, hogyan növelheted bevételedet a blogírás eszközével, vagy szeretnél a sales-szövegek mestere lenni, látogass el értékesítési szövegírói tréningünkre!

0 hozzászólás a Tabueszközök blogírás során bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: