main top

Kommunikációs visszajelzés

2015. június 15. hétfő 15:13

A Te üzleti kommunikációd vajon milyen képed mutat rólad egy üzleti reggelin?

Amikor elmész egy üzleti találkozóra, akkor nincs túl sok idő a bizalomépítésre.
Az első benyomás megszerzésére nincs második lehetőséged.

Megérkezel az üzleti reggelire, és pár perc alatt kiderül, hogy otthonosan mozogsz ebben a világban, vagy némi segítségre van szükséged. Mindenkinek van hova fejlődnie, ezért érdemes megkérdezned egy kommunikációs szakember véleményét az üzleti kommunikációd stílusáról. Azért írtam meg ezt a bejegyzést, mert egyre többen fordultak hozzám ezzel a kérdéssel.

2008 óta foglalkozom kommunikációval, nekem és a csapatomnak ez a szenvedélyünk. A szövegírásblogon több mint 500 cikket írtunk az üzleti kommunikáció témájában. 2012 óta vagyok BNI tag, ahol a kapcsolatépítésről folyamatosan tanulok. Ebben élek, hiszen hetente minimum 2 üzleti reggelin veszek részt, ahol átlagosan száz emberrel találkozom. Egyre többen kérnek tőlem visszajelzést a kommunikációjuk kapcsán. Talán Te is azért olvasod ezt a bejegyzést, mert érdekel, hogy milyen szempontokra érdemes figyelni, ha profi benyomást akarsz kelteni az üzleti életben.

10 gyakori hiba, amit a rutinos kapcsolatépítők is elkövetnek az üzleti kommunikációjukban

  1. Nincs névjegy
  2. Problémás elérhetőség 
  3. Nincs memóriafogás 
  4. Beszédstílus erőtlen
  5. Mindenkihez keres kapcsolatot
  6. Nem ismerkedik
  7. Időgazdálkodás amatőr
  8. Öltözködés nem üzleti
  9. Weblap elavult
  10. Webszöveg nem meggyőző

Nézzük, hogy miért fontosak ezek a szempontok az üzleti kommunikációdban

Amikor egy társaságba érkezel, akkor néhány másodperced van csak arra, hogy kialakíts magadról egy képet. Ma már nem elég jónak lenni. Jónak is kell látszani. Ehhez hatékony üzleti kommunikációra van szükség. Ha ügyetlenkedsz, akkor nem fognak profinak tartani, és kevésbé akarnak veled üzletelni.

Ha legközelebb üzleti találkozóra mész, akkor erre a 10 szempontra figyelj oda.

     1. Profi névjegy

A névjegyed az útleveled az üzleti életben. Ha ez profi, akkor kipipálhatod az első pontot. Írtam 2011-ben egy tanulmányt arról, hogy milyen a marketingcélokat támogató névjegy. Ezt itt tudod elérni: A mágikus névjegy varázsa. Ebben van 5 szempont, hogy mire figyelj a névjegyed kialakítása során.

Egy amatőr névjegynél csak egy rosszabb van: amikor úgy megyünk el egy üzleti találkozóra, hogy nem viszünk névjegyet. Ennek két üzenete van: annyira szétszórtak vagyunk, hogy még külföldre is elindulnánk útlevél nélkül. Vajon ki akar üzletelni szétszórt emberekkel?
Második gondolat, ami átsuhan az ember fején, amikor nem kap névjegyet a másiktól: „Ez az ember olyan projektet képvisel, aminek még weblapja és vállalkozása sincs. Vagy ma kezdte, vagy holnap fog nekiállni…”

     2. Elérhetőségek

Céges e-mail cím és mobilszám legyen feltüntetve a névjegykártyádon, mert ha egy gmail-es címet adsz meg, akkor azt a képet alakítod ki magadról, hogy

a) nem volt kétezer forintod egy saját domain megvásárlására, vagy
b) béna az IT a cégedben.

Egyetlen e-mail címet és telefonszámot tüntess csak fel, mert nem akar senki találgatni, hogy melyik az igazi, amit használsz. Szerencsés, ha ez a szám a mobilszámod, mert akkor nem kell felesleges köröket futni a titkárnőddel.

     3. Memóriafogas

Adj át egy olyan üzenetet, amivel könnyen megjegyzik a tevékenységedet. Sok ilyen jó memóriafogast hallhatsz a rutinos BNI tagoktól. Pl. „Kifogyott a patronja? Berolina megoldja! … Viaweb – weboldal villámgyorsan … Folprint, a zöld nyomda … A Budapest Bank a 2014-es év bankja”. Érdemes elkerülni a teljesen eltérő tevékenységek elhadarását, hiszen ennek rossz az üzenete. A polihisztorok kora lejárt. Ma már csak polihülyék vannak. Aki úgy mutatkozik be, hogy étrend-kiegészítőkkel és utazások közvetítésével, valamint kozmetikumok forgalmazásával foglalkozik, arról az első gondolatunk az, hogy csak vadászni jött, mert egyik üzlete sem megy annyira, hogy megélne belőle.

     4. Megnyerő beszédstílus

Akinek határozott a fellépése, erőteljesen beszél, az jó benyomást tud kelteni. Alapszabály: ha azt gondolod, hogy túl hangos vagy, akkor tévedsz. A tőled távol eső részeken alig hallják a szavaidat. Légy erőteljes a hanghordozásodban is, beszélj hangosan, ha az üzleti életben domináns vagy.

     5. Konkrét kapcsolatkérés

Üzleti reggelikre azért jár az ember, hogy szuper cégekkel ismerkedjen meg. Amikor konkrét kapcsolatot kérsz valamelyik iparághoz, azon belül egy céghez, azon belül egy konkrét személyhez, akkor segítséget fogsz kapni. Azok, akik mindenkihez keresnek kapcsolatot, végül senkihez nem kapnak elérhetőséget. Ez a marketing egyik fontos alapszabálya. Aki mindenkinek el akar adni, attól a nap végén senki sem vásárol. Lézerpontosan meg kell szólítani a célcsoportot.

     6. Társalgási képesség

Nem érdemes elkövetni azt a hibát, hogy beletemetkezünk a telefonunkba, ahelyett, hogy csevegnénk a jelenlevőkkel. Az új kapcsolatok a komfortzónán kívül kezdődnek, ezért érdemes mosolyogni egyet, és feltenni a kérdést a legközelebb álló embernek: „Ti mivel foglalkoztok?”
A mágikus névjegy varázsa c. tanulmányban 7 tippet olvashatsz arról, hogy miként tud neked pénzt hozni a névjegyed. Erről szól a 4. pont. Ezt itt tudod elérni: A mágikus névjegy varázsa
A kommunikáció az a varázsszer, ami minden ajtót meg tud nyitni. Ne feledd, hogy a legjobb értékesítő tudja, miért van két füle és csak egy szája.

     7. Időgazdálkodás

Érkezzünk időben a találkozóra, és ne rohanjunk el, hiszen a legjobb üzleteket a fehér abrosznál lehet megkötni. A pontosság a királyok erénye. Első bálozóként előfordul időnként, hogy valaki átlépi a rendelkezésre álló időkeretet néhány másodperccel. Ez vendégként belefér, de a BNI tagoktól és a rutinos kapcsolatépítőktől elvárható a profi időtartás. Az pedig kifejezetten kínos tud lenni, amikor valaki a rendelkezésére álló egy percet két perccel lépi túl…

     8. Öltözködés

Egy üzleti találkozón úgy jelenünk meg, mint egy tárgyaláson. A legnagyobb melegben sem megyünk strandpapucsban, és esőben sem jelenünk meg esőkabátban. Néha előfordul, hogy valaki túl lazára veszi a figurát. Nem kell csodálkozni, ha a jelenlevők is komolytalannak tartják, hogy üzleteljenek egy laza (= megbízhatatlannak tűnő) emberrel. Ha nem Te vagy Steve Jobs, akkor ne garbóban és farmerben menj üzletelni. Úgy öltözz fel, mintha egy milliárdos céghez mennél tárgyalni. Mert valójában oda mész. Ha szétnézel, akkor a teremben általában van néhány nagypályás focista…

     9. Weblap modern, mobilbarát

Amikor átadod valakinek a névjegyedet, akkor neki az első dolga az lesz, hogy felmenjen a weblapodra. Ezt gyakran még a találkozón megteszi. Ezért két okból is kiemelten fontos, hogy modern weblapod legyen, ami mobiltelefonra is optimalizálva van. Az egyik ok, hogy ha nem responsive (tabletre, okostelefonra és minden méretű kijelzőre optimalizált) a weblapod, akkor okostelefonról nehezen olvasható. A másik ok, hogy 2015 áprilisától a Google hátrébb sorolja a találati listán azokat a honlapokat, amelyek nincsenek mobilra optimalizálva.

Ha ezzel kapcsolatban segítségre van szükséged, akkor keresd a Viaweb csapatát, akik már 30-40e forinttól tudnak neked erre megoldást kínálni a villámgyors weboldalukkal. Ezeket a weblapokat már számos ügyfelünknél leteszteltük, és bátran mondhatom, hogy általában egy-két óra alatt össze lehet ebbe a sablonba tenni egy weblapot. Nem véletlenül nyernek ezzel a bérelhető weblapmotorral minden évben díjakat. Ráadásul, ha nem sablont akarsz, akkor is tudnak neked segíteni.

     10. Webszöveg ügyfélközpontú

A weblapon 7 másodperced van, hogy bizonyíts. Egy átlagos olvasó ennyi időt tölt el a weboldaladon. Ez a cím és az alcím, valamint az első bekezdés elolvasására elegendő idő. Ha az az üzenet fogadja a látogatót, hogy „Üdvözöljük Önt honlapunkon! Cégünket 2003-ban alapítottuk bla-bla-bla…”, akkor villámgyorsan kilép az oldalról.

A nyitó oldal szövege NE a Rólunk aloldal legyen. Az emberek 95%-a információt keres az interneten. Ennek köszönhető, hogy évek óta egyre népszerűbbek a blogok, ahol izgalmas tartalmakkal taníthatod célpiacodat a szakmád fortélyaira. Mi is az érdekes online témákat feszegető blogunknak köszönhetjük, hogy több ezer olvasónk van. Ha ma először jársz az oldalunkon, akkor a jobb felső sarokban tudsz feliratkozni a blogértesítőre, hogy ellesd az üzleti kommunikáció trükkjeit.

Amennyiben a főoldaladon egy rendszeresen frissülő blog van, akkor jó úton jársz, mert a folyamatos tartalmaknak köszönhetően egyrészt visszajárnak olvasni hozzád, másrészt a Google is előrébb sorolja a weblapodat a találati listán.

A webszövegeid ne a cégedről és rólad, hanem az ügyfeleidről szóljanak. Beszélj az ő vágyairól és problémáiról, és akkor meg tudod őt fogni, azaz bizalmat tudsz építeni. Így fogja támogatni a webszöveged a marketingtevékenységedet. Ha emellett vannak jól megírt értékesítési szövegeid is, akkor úgy építheted fel a szakértői státuszodat, hogy a céged értékesítési tevékenységét is támogatja a weblapod.

A Te weblapod viszi vagy hozza a pénzt? Ha szeretnéd erről meghallgatni egy külső kommunikációs szakértő véleményét, akkor rendeld meg a Webszöveg átvilágításunkat. Ez egy 60 perces Skype tanácsadás, ahol 15 szempont szerint elemezzük a webszövegedet. A beszélgetés után adunk egy 7-9 oldalas elemzést, így objektív képet kapsz arról, hogy a weblapod mely részei támogatják a bevételi céljaidat, és mik azok, amit érdemes lenne fejleszteni.

Csatlakozz több száz ügyfelünkhöz, akik már kértek segítséget az üzleti kommunikációjukhoz, mert felismerték, hogy ma már nem elég jónak lenni. Jónak is kell látszani.
Rendeld meg most a Webszöveg átvilágítást!

0 hozzászólás a Kommunikációs visszajelzés bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: