main top

A LinkedIn térnyerése az üzleti kommunikációban…

2015. június 30. kedd 09:29

Az üzleti kommunikáció egy csodálatos terület. Egyesíti az értékesítést, a pszichológiát és a marketinget. Rengeteg pontnak kell megfelelni, hogy sikeres legyen benne az ember. Az egyes kommunikációs csatornákat – mint a Facebook, az e-mail vagy a Twitter – a legtöbb nagyvállalat előszeretettel használja. Könnyen kezelhetők, és viszonylag gyorsan rengeteg emberhez eljut az információ.

Egyre több hazai cég kezdi felfedezni a LinkedIn előnyeit is. Bár vannak, akik szerint ugyanolyan, mint a Facebook, vagy bármelyik másik közösségi oldal, az üzleti kommunikáció kapcsán érdemes foglalkozni vele.

Az üzleti kommunikáció folyamatosan megújul

Mivel az üzleti kommunikáció erősen kötődik a nyelvhez és a médiához, nem lehet kikerülni a folyamatos változást. Az internetnek köszönhetően rengeteg csatornán keresztül van lehetőséged kommunikálni az ügyfelekkel vagy a többi céggel.

Egy valamire való cég napi/heti szinten tartja a kapcsolatot a vevőivel. Máskülönben fennáll a veszélye annak, hogy elfelejtik. Az üzleti kommunikáció során 3 alapvető kérdést érdemes figyelembe venni a csatorna kiválasztásánál.

3 fontos kérdés a kommunikációs csatorna használatát illetően:

  1. Melyik korosztálynak szól?
  2. Információ megosztás vagy eladás a cél?
  3. Az ügyfelek vagy a többi cég felé kommunikálsz?

A LinkedIn esetében, legyen szó B2B (Business To Business – cégek a cégekkel kommunikálnak) vagy B2C (Business To Consumer-cégek a fogyasztókkal kommunikálnak) kapcsolatról, mindkettő lehetséges. Az elsődleges cél az információcsere és nem az eladás, valamint a kapcsolattartás.

Mit nyújt a LinkedIn a vállalatoknak?

A cégek egyik legnehezebb feladata a megfelelő kommunikáció kialakítása. A SEO (Search Engine Optimization, Keresőoptimalizálás), a hírlevél küldése, valamint a weboldal karbantartása kulcsfontosságúak. Ezeket azért sem érdemes elhanyagolni, mert rövid idő alatt romolhat a vállalat teljesítménye.

A LinkedIn a kapcsolatokra épül. A cél a hasznos információk megosztása a vállalatról, valamint a folyamatos kapcsolatbővítés. Kötöttebb, mint a Facebook vagy a Twitter, de pont ezért hatásos.

3 ok, amiért hatásos a LinkedIn használata:

  1. Az ügyfelek nagyobb rálátást nyernek a cégedre
  2. Mivel engedélyezi a követést, több ügyfelet nyerhetsz
  3. Bármikor feltölthetsz képet, videót a termékeidről

A hazai üzleti kommunikáció sikere

Mivel a LinkedIn nagyszerű lehetőség a kommunikációra, egyre több hazai cég érzi szükségét a használatának. Az elmúlt évben megugrott a magyarországi felhasználók száma, aminek köszönhetően nem csak a cégek, hanem a magánemberek is egyre többen regisztrálnak.

Nem helyettesíti a weboldalt, vagy a kicsit személyesebb hangvételű hírlevelet. Ahogy minden kommunikációs csatornára, úgy a LinkedInre is igaz: jelen kell lenni. Mivel ez is egy lehetőség, érdemes élni vele.

Ha tetszett cikkünk tartalma, használd ki Webszöveg átvilágítás szolgáltatásunkat, hogy az üzleti kommunikáció terén új vizekre evezhess. Ennek során átvilágítjuk a közösségi média-jelenlétedet, valamint azt is elemezzük, hogy mennyire támogatja az értékesítési és a marketingfolyamataidat az online kommunikációd. Rendeld meg most!

0 hozzászólás a A LinkedIn térnyerése az üzleti kommunikációban… bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: