main top

Kezedbe adjuk a siker kulcsát

2015. július 13. hétfő 22:23

Az atombiztos üzleti terv alapja a kommunikációs elemzés

Az isteni szikra

A kreatív, alkotó ember gyakran érzi azt, hogy „van egy zseniális ötlete”. Biztosan te is voltál már így ezzel. Ám a siker szempontjából az egyik legrosszabb verzió, ha csak úgy ész nélkül belecsapunk, mert hatalmasat bukhatunk rajta. Nem csinálni semmit, csak hagyni, hogy elússzon az egész – az viszont hatalmas luxus a mai világban. A megoldás: az üzleti terv készítése.

A számok mindent elárulnak

Ha nem vagy a számok embere, keresd meg azt a megbízható partnert, aki igen. A megfelelő emberek megtalálása ugyanolyan fontos, mint maga az ötlet. Az üzleti terv megmutatja, hogy megéri-e belevágni, nyereséges lesz-e a dolog. Kiadás és bevétel – merre billen a mérleg. Pont, mint otthon, a háztartásban, csak itt már nincs helye tévedésnek. Pontosan tudnod kell, hogy milyen költségek merülhetnek fel, és bele kell kalkulálnod a váratlan helyzeteket is.

A konkurencia

Hiába tökéletes az üzleti terv, ha nem nézel körül a piacon. Azt is fel kell mérni, hogy hasonló terméket, szolgáltatást kínál-e valaki. Ha igen, milyen áron, feltételekkel. Te miben tudsz mást nyújtani? Mert ha legyártasz ezer zenélő díszdobozt a karácsonyi vásárra, és csak a szezonban csodálkozol rá arra, hogy „jé, mennyi hasonló van” – és bizony némelyik olcsóbb is –, már hiába verdesed a fejed a falba.

Az igények felmérése

Lehet, hogy megörülsz, mert a matek azt mutatja, hogy nagyon megéri belevágni, ugyanis konkurencia nincs ezen a területen. Nos, lehet, hogy nem véletlenül. Lehet, hogy a terméked a kutyát sem érdekli. Az igények felmérése az üzleti terv egyik igen fontos lába. Olyan ez, mint a hokedli: ahhoz, hogy stabilan álljon, minden lábának meg kell lennie. Ha csak egy is hiányzik, de te ráülsz, összetörheted magad.

Kulcs a vásárlókhoz

A nagy kérdés: honnan tudhatod meg, mire van igény? Hogy amit kitaláltál, az valóban érdekli-e az embereket. Ma már nem elég lerohanni embereket kérdőívekkel az utcán. Az online piackutatás hatalmas előnye, hogy a teljes keresletet és a piaci réseket is fel tudja mérni. A jó üzleti terv szerves része a kulcsszókutatás. Segít a célok kitűzésében és elérésében.

Az üzleti terv és a kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás feltérképezi számodra az online piacot. A fejedben van 30-40 kifejezés, amire jó lenne előre kerülni a Google találati listáján. Ezeket a szavakat mi kibővítjük az emberi elme bevonásával. Leül három bölcsész, és addig nem állnak fel, amíg 200 szinonimát össze nem írtak a projekteddel kapcsolatban. Ezután ezeket a szavakat profi szoftverekkel, szinonima szoftverekkel és SEO szoftverekkel tovább bővítjük. Ennek eredményeként lesz 400 olyan kifejezésed, amit érdemes tovább vizsgálni.

Három tényező mentén tovább folytatjuk a kutatást.
Egyrészt megnézzük a havi keresések számát, hiszen nem akarjuk olyan szavakra alapozni a kommunikációdat, amire havi szinten 10 db keresés van. A második tényező, amit vizsgálunk, az a verseny mértéke, mert elkerülhetőek a vörös óceánok, és tudunk olyan réspiacokat feltárni, ahol enyhe a verseny. A harmadik tényező, amit kutatunk, az a CPC (Cost Per Click), azaz megnézzük, hogy az Adwords hirdetésben mennyit kell fizetned egy kattintásért. Nem mindegy ugyanis, hogy 17 forintért vagy 570 forintért kattintgatnak a fizetett hirdetésedre az érdeklődők.

Miután ezt a három adatot elemeztük minimum négyszáz szóra, akkor lehet csak magabiztosan meghatározni, hogy mely szavak képezzék az online kommunikációd alapjait.

Amennyiben a Google találati listájáról akarsz ügyfeleket hozni, akkor a kulcsszókutatás elengedhetetlenül fontos az üzleti terved megalkotásához.

A kulcsszókutatásról itt találsz bővebb információt:
http://www.szovegirasblog.hu/kulcsszokutatas/ 

Ha szeretnél többet megtudni arról, hogy a kulcsszavak hogyan segítik az üzleti terv elkészítését akár a már meglévő, akár a most induló vállalkozásodban, mi segítünk:
Rendelj most Webszöveg átvilágítást, és kapsz egy hétoldalas elemzést arról, hogy a Google robot mit lát a weboldaladról.

0 hozzászólás a Kezedbe adjuk a siker kulcsát bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: