main top

Az üzleti kommunikáció papírtigrise

2015. szeptember 8. kedd 15:12

Hogyan lehet a világot meghódítani szavakkal? Ez az üzleti kommunikáció alapkérdése. A marketing ugyanis az a terület, ahol nem kézzel-lábbal, hanem mondatokkal és szavakkal cselekszünk.

Eszközünk hatékony. De csak akkor tud hatni, ha figyelnek rá. Ehhez pedig egy hatalmas akadályt kell legyőznie: a közönyt.

Hogy mi is ez? A lexikon szerint: „az akarat (v. érzelem) érdektelen állapota, melyben az ember számára mindegy, mi történik. Okai között a leggyakoribb az a belső csömör, amit a lélek számára feldolgozhatatlan információözön okoz.”

Minden szakmának megvan a maga réme, de az üzleti kommunikáció réménél, a közönynél egyik sem alattomosabb.
Győzzük le együtt a keleti harcművészet és filozófia segítségével! Felkészülni, vigyázz… durrrrr:

Az üzleti kommunikáció réme: zhilaohu, a papírtigris

Ez a keleti bölcsek kedvenc válasza arra a kérdésre, hogy általában mi egy akadály. Olyasmi, amitől a legszívesebben rettegve menekülnénk, pedig ha egyszer nem csupán a szemünk sarkából, lopva mernénk rápillantani, hanem szemtől szemben, valóban felmérnénk, akkor látnánk, hogy nem képes ellenállni nekünk.

Náluk ősidők óta ezzel biztatták magukat a győztes hadvezérek. Az akadály: papírtigris.

Arasznyi agyarai vannak a közönynek

A mi papírtigrisünk neve: közöny. Üzleti kommunikációnk rendszerint ezen bukik meg. Mégis azt javaslom: ne küzdj papírtigrissel! Hiszen te egy olyan közeghez kívánsz szólni, amely nem ellenséges, hanem csak közömbös. Megvan rá a mód, hogy küzdelem helyett meghódítsd, és barátoddá tedd.

Top kommunikációs tippeket nyújtó bemutató előadásomon megtanítalak rá, hogyan szelídítsd meg akár a tigrist is üzleti kommunikációdban.

De most rögtön el is kezdjük a tanulást ezekkel az ősi szabályokkal:

  • beszélj hitelesen! Ha azt akarod, hogy ne csupán egy tétova hang legyél a többi közt, biztosítanod kell a szakmai tekintélyt szavaidnak. Ehhez pedig előbb a szakértői státuszodat kell felépítened. Az általam bemutatott 49 státuszépítő eszköz segítségével sikerülni fog.
  • mondd érdekesen! Úgy kell megszólalnod, hogy a mondanivalódat pontosan a címzett érdeklődéséhez, az ő vágyaihoz és problémáihoz igazítsd.
  • fogalmazz világosan! A letisztult üzenet titka az, hogy pontosan tudd, mi az, amit fölösleges, és mi az, amit feltétlenül el kell mondanod. Kegyetlenül dobj ki mindent a szövegeidből, ami nem létszükség.

Kezdd el ezek alapján átnézni újra a szövegeidet. Ne félj jelentősen átalakítani őket, vagy akár újra kezdeni, az üzleti kommunikáció lényege, hogy személyesen meg tudd szólítani az olvasódat. Ha ezt eléred, már óriási előnyöd van a mezőnnyel szemben.

Folytasd a tanulást:

Ha biztosítani szeretnéd a közöny ellen üzleti kommunikációdat, nézd meg a részleteket a Top kommunikációs tippek előadásról! 

 

0 hozzászólás a Az üzleti kommunikáció papírtigrise bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: