main top

Mintha elindítanál egy lavinát: szövegírás felsőfokon

2015. szeptember 22. kedd 10:44

Ha cégednél jó kezekben van a szövegírás, akkor az eredmény olyan, mint egy lavina: magától gördül tovább, és nem lehet megállítani. Mint egy jó krimi, a marketing kedvéért írott szöveg is olvastatja magát, és fel sem merül a lehetőség, hogy esetleg abbahagyd, mielőtt a végére érnél.

De vajon mi kell ahhoz, hogy ilyen szöveget írj?

A szövegírás ékköve a személyes üzenet

Megannyi tippet, technikát sorolhatnék, és fogok is legközelebbi előadásomon, a Top kommunikációs tippek keretében bemutatni. Itt olyasmit bocsátok előre, ami a sikeres szövegíráshoz szükséges szemléletmód. E nélkül hiába az összes technikai trükközés, a sok hirdetés, a dizájnos honlap, azt javasoljuk, hogy megfelelő szemlélettel kezdd!

Egyetlen mondatban a következőképpen foglalható össze: úgy beszélj az olvasóhoz, mint aki már előbb végighallgatta.
Ne önmagadat visszhangozza harsányan a szöveg, hanem olyan legyen inkább, mint egy húros hangszer, például egy hegedű rezonátorteste.

Az igazán jó marketingszöveg szerepe nem más, mint hogy az olvasó legfinomabb lelki rezgéseit, problémáit átvegye, és hozzá a te üzeneteddel mint megoldással együtt visszasugározza.

Ha tehát az üzenet meg tud győzni arról, hogy személyesen rólunk szól, akkor nem szakítjuk félbe.

Amikor egy ismerősnek beszélsz, akkor minden könnyebb

A jó szöveg egy kicsit olyan minden írás, mint egy személyes történet: a leírtakba vetett személyes meggyőződés tud hatni a világra.

Miközben soraidat írod, gondolj egy kedves ismerősödre. Most hozzá beszélsz. Ez a szavahihető, közvetlen szövegírás kiindulópontja. Ha így teszel, nem egy elvont „vásárlóközönséghez” vagy „piachoz” fogsz szólni elvontan, hanem hozzád hasonlóan élő és érző, hús-vér emberekhez.

Ugye mennyivel könnyebb kitalálni egy ismerősről, hogy mit mond? Rögtön tudod, hogy mi lesz a kifogása, és ezt kezelheted is a szövegedben.

Versenytársaidhoz képest jelentős előnyre tehetsz szert azáltal, ha nem bonyolítod, hanem egyszerűsíted az üzenetedet.

Te is tudod, hogy üzletet nem elvont piaci tényezők, hanem egymásra hangolódó emberek szoktak kötni egymással. Igaz?
Gondolj bele, az, aki megveszi a termékedet vagy szolgáltatásodat, általában szimpatizál veled, az értékesítőddel vagy a bolti eladóddal.

A szövegírás innen már csak technika és gyakorlás kérdése…

Ugye szeretnél az emberekhez úgy beszélni, hogy meghallgassanak? Te is új szintre emelheted a szövegírást, ha eljössz a Top kommunikációs tippek előadásra!

 

0 hozzászólás a Mintha elindítanál egy lavinát: szövegírás felsőfokon bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: