main top

Márkaépítési balzsam vevőidnek, hogy ne fájjon az ár

2015. szeptember 30. szerda 13:23

Hogyan támogatja az értékesítést a márkaépítés? Elvont kérdésnek tűnik, amire egyesek vállat vonnak, és nem is sejtik, hogy mekkora lehetőség mellett mennek el. Mert ha a márkád nemcsak ismertebb, hanem te is szakértőként vagy számon tartva a vásárlók fejében, akkor a magasabb árat is hajlandók elfogadni tőled. Szakértőként tehát te szabhatsz árakat, te vagy a mérce.

Hogyan enyhítsd ügyfeleid fájdalmát márkaépítéssel

Ezt tudtuk eddig is. Az azonban újdonság, amire a Piac&Profit magazin remek cikke – ahol mi is rendszeresen adunk márkaépítéssel és online kommunikációval kapcsolatos tippeket – a „Tippek a tudatalattira ható árazáshoz” című írás hívja fel a figyelmet. A modern agykutatás megállapította ugyanis, hogy fizetéskor agyunk a testi fájdalomérzethez hasonló tüneteket mutat. Konkrétan: fáj fizetni. Ezért sem szeretnek vásárolni az emberek.
Ha ezt a fájdalmat enyhíteni tudod, máris nyert ügyed van. Ezáltal jelentős versenyelőnyre tehetsz szert azokkal szemben, akikről az ügyfeleik úgy érzik, hogy kínozzák őket magas áraikkal.
Hogyan érheted ezt el? Kétféleképpen. Ravasz árazással és márkaépítéssel.

5 tipp a ravasz árazáshoz

Nem a márkaépítésre, hanem az árszabásra alapoznak a következő tippek:

  1. Kínáld csomagban a termékedet, hogy az egységárról eltereld a figyelmet!
  2. Javasolj egyszeri átalányfizetést a vásárlás elején, hogy ügyfeleid hamarabb túltegyék magukat a fizetés „kínján”!
  3. Finanszírozd meg nekik nagyvonalúan előre a terméket, hogy ne érezzék egyszerre a magas költséget!
  4. Érd el, hogy helyes árként tekintsenek a megszabott összegre, még ha magas is!
  5. Horgonyozd magasabbra a kiinduló árat, és aztán adj belőle jelentős kedvezményt!

+1 tipp a hatékonyabb értékesítéshez: szakértői státuszod növelése

Itt jön be a képbe a márkaépítés. Nyílt titok, hogy vannak olyan cégek, amelyek egyesek szerint akár indokolatlanul magas árakat is képesek elfogadtatni a piaccal. A titkuk pedig nem más, mint az, hogy előzőleg márkaépítéssel jól megalapozták a vásárlók tudatában azt a véleményt, mely szerint az adott területen ők az első számú szakértők. Az ügyfél problémáját magas fokú tudás alapján megoldó szakértővel senki sem fog vitatkozni.
Ha például az orvosunk drága gyógyszert ír fel, sokszor annál szívesebben vesszük meg, mert „tudjuk”, hogy hatni fog, sőt, akár a gyógyhatástól függetlenül is rögtön jobban érezzük magunkat. Ugyanígy egyes számítástechnikai cégek (Apple, Sony, Microsoft stb.) sem alacsony áraikkal hatnak, hanem a szakértői státuszuk alapján.
Az árazási trükkök helyett és/vagy mellett mi azt javasoljuk neked: fektess a profi márkaépítésbe, hogy ne akciókkal és kedvezményekkel kelljen zsonglőrködnöd, hanem a mindezeknél sokkal elegánsabb és hatékonyabb módszer, a korszerű online üzleti kommunikációd vigye az üzletet.
Ha kíváncsi vagy rá, hogyan oldhatnád meg Te is magad számára a szakértői márkaépítést,olvasd el itt a szakértői státuszépítő tréningünk témáját!

 

0 hozzászólás a Márkaépítési balzsam vevőidnek, hogy ne fájjon az ár bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: