main top

Az üzleti kommunikáció alapértéke: a bizalom

2015. október 6. kedd 10:11


Ahhoz, hogy üzleti kommunikációd eredményes legyen, nem erősebb hangszórók, nem nagyobb óriásplakátok kellenek. A marketing mindig is erősítésre szorul, de a jó ügyfélkapcsolatok titka valami egészen más. Nem pénzbeli, hanem erkölcsi érték: a bizalom.

 

A bizalom az üzleti kommunikációban

Az üzleti kommunikáció legfontosabb kérdése, hogy milyen magas a felek közti bizalmi szint, azaz hogy mennyire bíznak meg egymásban, és vajon eléggé megbíznak-e ahhoz, hogy üzletet kössenek. Gyakorlatilag ezen múlik minden.

A bizalom témájának teljes könyvet szentelő Francis Fukuyama elemzése szerint „… a gazdasági szereplők minden esetben azért támogatták egymást, mert úgy érezték, egyazon közösség tagjai, amelynek alapja a kölcsönös biza­lom”.

Ha Te eladni akarsz, akkor ezt a tudati és szellemi közösséget kell az érdeklődőkkel megteremtened. Legfőbb feladatod a köztetek érvényesülő bizalom magas szintjének megőrzése vagy megteremtése, mert ennek hiányában egy lépést sem tehetsz.

Hogyan nyugtasd meg a szorongó ügyfelet?

Az ügyfél ugyanis mindig tele van félelmekkel – érthető okokból. Valószínű, hogy rossz tapasztalatokat tudhat a háta mögött korábbi szolgáltatókkal.

Nem ismer téged, és lehet, hogy először csak az interneten, illetve más médiumok közvetítésével találkoztok.
Ebből a virtuális találkozásból csak úgy jöhet létre valódi bizalmon alapuló csere köztetek, ha előbb érdemesnek mutatkozol a leendő ügyfeled bizalmára. Ennek módszere az üzleti kommunikációban a szakértői státuszépítés, amelynek rejtelmeibe a következő előadásomon téged is bevezetlek.

A módszer alapja, hogy olyan szempontok szerint mutatod be tevékenységedet, amelyek az irántad, mint a saját területed hiteles szakértője iránti bizalmat erősítik. Ezáltal ügyfeleid szemében nem kereskedőként, hanem szaktekintélyként fogsz megjelenni, akinek tanácsát érdemes megfogadni. Akárcsak egy orvos, ügyvéd vagy más tekintélyes szakértő esetében, akihez problémáink megoldása érdekében önként fordulunk, és cserébe honoráriumát szívesen fizetjük.

Előadásomon a bizalomépítés 49 szempontját mutatom be neked, amelyekből egy tucatot már akár másnap elkezdhetsz használni az üzleti kommunikációban.

0 hozzászólás a Az üzleti kommunikáció alapértéke: a bizalom bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: