main top

5 tipp, amit ma a keresőoptimalizálásról tudnod kell

2015. október 20. kedd 08:54

Hadd áruljak el az elején egy szakmai titkot. Sokan azért nem kedvelik a keresőoptimalizálást, amiért mi szeretjük. Mert a „keresőoptimalizálás” nevű játék legfontosabb jellemzője az, hogy a szabályok folyamatosan változnak.

Ez az, ami miatt egyesek úgy érzik, hogy egy lépéssel mindig le vannak maradva. Mert a legtöbben a változásokról későn értesülnek. Ők a tavalyi szabályok szerint írnak a mai webre. Csakhogy a tavalyi, sőt a tegnapi internet sem ugyanaz, mint a mai.

Mi történt a keresőoptimalizálás terén 2015-ben?

Ahhoz, hogy a Google észjárását megismerd, a Google-nál kellene dolgoznod. Ekkor azonban fejvesztés terhe mellett hallgatnod kellene róla.

Szerencsére vannak olyan párhuzamos változási folyamatok a honlapok marketingszövegei és népszerűségi indexük között, amik független szakértők által megfigyelhetők. Ezeket az összefüggéseket jelzésnek lehet tekinteni arra, hogy a világ legnépszerűbb keresőmotorja, amitől közvetve a Te céged népszerűsége és profitja függ, milyen irányba lépett a keresőoptimalizálási sakkjátékban.

A Google célja nem más, mint egyre jobb felhasználói élményt nyújtani, hogy továbbra is első maradjon. Ezért az interneten keresők számára egyre érdekesebb oldalakat akar kihozni a találati lista élén, és egyre inkább kizárja az ócska keresőoptimalizálási trükköket, amiket kegyetlenül lepontoz. A pár évvel ezelőtt még jól működő SEO módszereket ma már illetlen nyomulásnak veszi a Google.

Ez áll a legfontosabb változás, a még felhasználóbarátabb keresési élményt biztosító szabályok bevezetése mögött. Ha két szóban kellene összefoglalnom a legújabb trendet, akkor azt mondhatnám, hogy emberközpontú keresőoptimalizálásra van szükséged.

Az emberközpontúbb keresőoptimalizálás 5 szabálya

1. Az egész az agyon múlik!
Más szóval az emberi elme számára érdekes tartalmon. A mesterséges kulcsszó-felduzzasztás kora rég lejárt. 2015-től a webszövegek a keresők szándékaival teljesen összhangban kell legyenek ahhoz, hogy a Te oldalad népszerű legyen.

2. Gondolj a digitális nomádokra!
Ma már nem a nappalijuk sarkában kuporogva, doboznyi személyi számítógépeken keresnek rád az emberek, hanem „digitális vándorokként” bárhol a városban, ahol előkapják mobil eszközeiket. Ehhez mobilbarát webszövegre van szükséged. A túl széles sorok, a nagyon apró betűk láttán azonnal bezárják az oldaladat a felhasználók.
Tipp: Teszteld különböző telefonokon és különböző felbontásokban, hogyan néz ki a honlapod!

3. Ne szórd a pénzed akármilyen linkekre!
A linképítésből sokan meg tudtak élni, amíg a Google átlátott ezen a szitán is. A mennyiségi, mesterkélt linképítés kora letűnőben van. Csak abban az esetben érdemes ezzel foglalkoznod, ha folyamatos és lassú, természetes érdeklődést mintázó linképítési stratégiád van, speciális SEO-szempontokat ismerő és teljesen egyedi szöveget előállítani tudó szövegírókkal. A minőség a mennyiség előtt!

4. A legfontosabb, hogy beszéljenek rólad!
És persze az sem árt, ha jókat mondanak. Egy dolog biztos: már a Google szemében is a vásárolt linkekhez képest jóval többet ér, ha a közösségi médiában maguktól emlegetnek a felhasználók, mert olyan tartalmakat teszel közzé rendszeresen, amelyeknek számukra hírértéke van.

5. Mindent az ügyfélről!
Régebben a „mindent az ügyfelünkért!” volt a fő szabály, de a cégek legtöbbet mégiscsak önmagukról beszéltek. Ma a lényeg az, hogy a weboldaladon legtöbbet az olvasóról kell beszélned és csak keveset önmagadról. Ügyfeledet ugyanis nem Te érdekled, hanem önmaga – és az, hogy miként tudnál segíteni neki.
Ha már egyszer kapott Tőled valami értékeset, onnantól elkezd felőled is érdeklődni. Addig viszont ne a céged történelmének részleteivel untasd.

Ez azonban csak a jéghegy csúcsa a keresőoptimalizálás világában. Ha részletesebb képet szeretnél a keresőoptimalizálásról és az ügyfélközpontú webszövegről, akkor nézd meg az értékesítési szövegírás tréningünk részleteit!

0 hozzászólás a 5 tipp, amit ma a keresőoptimalizálásról tudnod kell bejegyzéshez

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

A legjobb sémákra épülő szövegírási stratégiák, amiket magyar vállalkozók egy maroknyi csoportja már titokban sikerrel használ...
Értesülj elsőként a szövegírási tippekről - csak add meg a keresznevedet és e-mail címedet és máris alkalmazhatod a titkos technikákat!

Email címed:   Keresztneved: